Your car consumes too much fuel and has lack of power during overtaking?

Vehicle’s torque is tightly related to fuel consumption. The faster you gain desired speed and the lower RPM is, the lower fuel consumption is. At the same time it will ensure smoother and safer journey.

Information and booking shop[at]vkmmotors.ee või (+372) 652 1191


Pricelist


Find your vehicle

Expanding knowledge base:

Tarkvara tuunimine (Re-flashing) Vs. eraldiseisvad juhtmoodulid (ECU)​

Iga professionaalse mootori seadistaja kirg on saavutada mootorist parim tulemus. Vahest on see maksimaalne jõud,aga see võib olla ka ökonoomsus ja vastupidavus. See ei tähenda, et kui mootor tehase liinilt maha veeres on kogu töö tehtud. 

Erinev kliima, vajadus, pealisehitused on mõned näited, miks seda tehakse. Autode modifitseerimine seisneb alati täiustamises, viimistlemises ja isikupärasemaks muutmises.

Turul on sõna otseses mõttes sadu võimalusi, et oma mootorit tuunida, põhimõtteliselt proovivad nad kõik teha ühte ja sama, kuid erinevus on kogemuses ja tehnilistes võimalustes.

Paljud küsivad, et kas on ka mõni risk või oht mootorile? Loomulikult on ja sellepärast tulebki valida ettevõtted, kellel on pikk kogemus, kindlustus ja oskus probleeme vältida. Küsige alati garantiid tehtud tööle ja võimalusel ka mõõtmise ning testitulemusi.

Mootori seadistamiseks on mitmeid võimalusi, kuid üldjoontes on kaks võimalust: “re-flashing” ehk siis mootori originaal juhtmooduli seadistamine, teine variant uue eraldiseisva  juhtmooduli paigaldus. 

Selgitame, mis need tähendavad: “Re-flashing” ehk rahvakeeli tuntud “chip-tuning” tähendab seda,et  kui on dekodeeritud tehase juhtmooduli tabelid (maps) ning on olemas tarkvara, millega seda tuunida sarnasel moel nagu teevad seda tehase insenerid.  Seni kuni kasutatakse tehase juhtmoodulit, ei ole vaja lõigata ega muuta juhtmestiku – see omakorda lihtsustab tööd ja hoiab kulud madalad.

Why it’s not done in factory?

For sure it would be possible to tune cars to maximum thrift and power, but car producers are developing cars for international market and the requirements regarding different kinds of ensurances, fuel quality and climate conditions are just few factors that engineers have to consider during development – so therefore they need to accept a lot of compromises. At the same time software optimizing is one of the key marketing tools. With different software the car producer can sell the very same engine to different car models and gain more profit from some models. For example Mercedes C 200 CDI and C 220 CDI difference is only in the electronics.

The same goes to trucks and tractors where the different power settings are sold with extra cost. Although you can always make the factory settings better and lower fuel consumption and gain more power at the same time.

VKM Motors team has over 10 years of experience. We will always offer solution for your problem and give warranty to our work – during 30 days we will restore factory settings, if it is needed.

Unlike many other in the market – we don’t install any extra feature or setting to your vehicle that might damage the engine. All the changes are done in the ECU and the factory settings can be restored, since we store it in our database.

We are one of the few companies that handles also new so called antituning ECUs, that can be found in new vehicles. We can also tune the tractor on the field.

Plussid ja miinused​

Paljude populaarsete autode puhul võivad olla võimalikud mõlemad lahendused- tehase juhtmooduli “re-flash” või eraldiseisev juhtmoodul. Milline on siis parim ja millise peaksid valima? Siinkohal pole olemas ühte selget vastust. Tihti võid saavutada sarnase tulemuse mõlema variandiga, mis on veel rohkem segadusse ajav. Paljud arvavad, et ühe tootja juhtmoodul suudab rohkem jõudu toota kui teine.

Tegelikult nii see ei ole. Kui sa kasutad sama kogust kütust ja sama süüteajastust mõlema puhul on tulemus sama – siinkohal ei ole midagi mõistatuslikku. Valiku võti peitub selles, et tuleb mõista ühe või teise plusse ja miinuseid. 

On olemas juhtmoodulid, mis suudavad rohkem või on tuunijale mugavamad, hea tehnilise toe ja imagoga. Põhiliselt soovitame siiski valida seadet tuunija soovituste järgi, sest tema suudab teile kogu komplekti lõpphinna pakkuda ja kvaliteedi tagada. Kuna õige seadistaja ja juhtmoodul on kogu projekti õnnestumise võti, siis soovitame mooduli valimise asemel seadistaja tausta ja kogemuse pagasi uurimisele keskenduda.

On ka mõningad negatiivsed küljed. Enamikel juhtudel  originaal juhtmoodulis tehtavaid muudatusi ei saa teha reaalajas. See tähendab, et muutes kütuse ja süüte tabeleid ei saa tulemust kohe näha nii nagu seda näeb järelturu juhtmooduliga. Muudatused tehakse tabelites ning kirjutatakse uuesti juhtmoodulisse. See on aeganõudev protsess koos logimise ja katsetamisega. Samuti puuduvad enamjaolt head logimise võimalused. Ehk kui tehakse väga palju muudatusi erinevates tabelites võib kogu töö võtta meeletult aega ja raha, mis paljude projektide puhul viib valiku uue juhtmooduli suunas.

Võrdluseks “re-flashingule” , jätrelturu juhtmoodulit saab seadistada reaalajas, mis tähendab, et kui teed muudatuse ja vajutad “enter” klahvi arvutil näed koheselt ka teostatud muudatust. See teeb kogu tuunimise palju kiiremaks, kui saad kohe aru kas liigud õiges suunas.. Paljudel järelturu juhtmoodulitel on samuti olemas funktsioonid nagu reaalajas andmete logimine, “launch control”, knokcontrol, “anti-lag” ja veojõukontroll ja palju muud, mis on lahedad kasutada ja on suureks argumendiks.

Kui otsite taskukohast lahendust, siis tehase juhtmooduli tuunimine võib olla just Teile. Tuuning on võimalik teha reeglina spetsiaalse kaabliga OBD-II kaudu. Juhtmoodulist loetakse tabelid (maps) välja, teostatakse vajalikud muudatused ja kirjutatakse juhtmoodulisse tagasi. Üldiselt saab seda teha autodel mis on toodetud aastatel 2000 ja edasi. Siinkohal peab  arvestama sellega, et kõikide autode tehase juhtmooduleid ei saa seadistada.

Vanematel juhmoodulitel oli suureks puuduseks tehase juhmooduli ehitus, kuid tänaseks on see ala mida arendatakse väga lai, ning on olemas teadlikud inimesed, firmad, kes on suutnud häkkida lahti tehase juhtmooduli koodi nind lisada sinna funktsioone ja uusi seadeid. Siinkohal räägime me vabalthingavale mootorile turbo lisamisest, “Flat shifting”, erinevad seadistused (maps), “flex-fuel” jms. Tehase juhtmooduliga saab saavutada nii mõndagi, kui see on õigetes kätes. Näiteks on saavutanud Mitsubishi Lancer Evoga üle 1000 hobujõu rattast kasutades originaal juhtmoodulit.


Millist teedpidi minna?

Kahjuks ei ole siinkohal ühte kindlat reeglit kuid saame jagada oma siin oma pikaajalist kogemusi mõlema variandi puhul.

Kui mõtled mõningatele väiksematele muudatustele nagu summuti, õhu sissevõtt, siis on vastus lihtne- “re-flashing” on see mida Sina vajad. Sa saad kõik mida sinu uued performace varuosad vajavad mõistliku kulu eest ning sa võid olla kindel, et auto teeb jätkuvalt kõike nii nagu originaalis- käivitub külmalt, tühikäik on alles, ning pakub sõidumugavust.

Kui teil on plaanis ehitada tõsisem võistlusauto, siis peaks vaatama järelturu juhtmooduli poole.

Tihti aga näeme,et klient alustab kergete muudatustega mida toetab tehase juhtmoodul ning hiljem minnakse hoogu ning soovitakse rohkem. Kui selliseid asju ette näha ja mõelda läbi kui kaugele projektiga tulevikus minna soovitakse on võimalik kokku hoida kulusid ning saavutada parem tulemus.

Kui soovite rohkem teada ja elada raamidest välja, siis olete oodatud meie teenindusse.

Vajadusel võime pakkuda konsultatsiooni ja näidata erinevaid lahendusi koha peal.

Meil on üle 10 aastane kogemus mootori juhtmoodulite  seadistamise alal, korralik tehniline võimekus koos 4WD dynoga ja loomulikult soov leida Teile parim lahendus.

Miks tehas kohe auto ehitades seda kõike ise ei tee?

Kahjuks ei ole siinkohal ühte kindlat reeglit kuid saame jagada oma siin oma pik

Kindlasti on tehasel võimalik sõidukeid seadistada kohe maksimaalselt ökonoomseks ja võimsaks, kuid autotootja toodab oma sõidukeid rahvusvahelisele turule ja tingimused seoses eriliiki kindlustuste, kütuste kvaliteedi ja kliimaga on vaid mõned punktid, mida insenerid sõidukite ehitamisel arvesse peavad võtma ning seega on nad sunnitud looma hulgaliselt kompromisse. Samuti on autotootja jaoks tarkvara optimeerimine oluline turundusvahend. Nii õnnestub ühte mootorit müüa erinevate automudelite peal ning ainsaks erinevuseks on muudetud mootori juhtaju tarkvara ja kasseeritakse kliendi käest selle eest suur summa raha. Nii näiteks on Mercedes C 200 CDI ja C 220 CDI vahe ainult mootori elektroonikas.

Sama kehtib ka veoautode ja traktorite kohta, kus erinevaid võimsusi müüakse erineva lisatasu eest. Samas saab alati tehaseseadet parandada, ning seeläbi kütusekulu vähendada ja jõudlust suurendada.

Üle 10 aastase kogemusega VKM Motorsi meeskond pakub lahendust teie murele ja annab alati oma tööle garantii ja lubab 30 päeva jooksul originaal seade tasuta taastada, kui selleks peaks vajadus olema.

Erinevalt konkurentidest ei paigalda me autole ühtegi lisavidinat ega seadet, mis võib kahjustada teie sõiduki mootorit. Kogu muudatus toimub mootori juhtajus ja vajadusel saame vana tehaseseadistuse taastada, sest originaal seade jääb meie andmebaasi alles!

Oleme väheseid ettevõtteid, kes tegeleb ka uute nn antitunig ajudega, mida paigaldatakse usinalt uutele sõidukitele ja saame hakkama ka põlluservas traktori seadistamisega.

aajalist kogemusi mõlema variandi puhul.

Kui mõtled mõningatele väiksematele muudatustele nagu summuti, õhu sissevõtt, siis on vastus lihtne- “re-flashing” on see mida Sina vajad. Sa saad kõik mida sinu uued performace varuosad vajavad mõistliku kulu eest ning sa võid olla kindel, et auto teeb jätkuvalt kõike nii nagu originaalis- käivitub külmalt, tühikäik on alles, ning pakub sõidumugavust.

Kui teil on plaanis ehitada tõsisem võistlusauto, siis peaks vaatama järelturu juhtmooduli poole.

Tihti aga näeme,et klient alustab kergete muudatustega mida toetab tehase juhtmoodul ning hiljem minnakse hoogu ning soovitakse rohkem. Kui selliseid asju ette näha ja mõelda läbi kui kaugele projektiga tulevikus minna soovitakse on võimalik kokku hoida kulusid ning saavutada parem tulemus.

Kui soovite rohkem teada ja elada raamidest välja, siis olete oodatud meie teenindusse.

Vajadusel võime pakkuda konsultatsiooni ja näidata erinevaid lahendusi koha peal.

Meil on üle 10 aastane kogemus mootori juhtmoodulite  seadistamise alal, korralik tehniline võimekus koos 4WD dynoga ja loomulikult soov leida Teile parim lahendus.

For passenger vehicles:

1. Up to 20% lower fuel consumption
2. Up to 30% more power and torque
3. Safer and smoother drive
4. ECU tuning that will not reduce the lifetime of your engine
5. Vehicle will be more environmental friendly

For trucks:

1. Up to 15% lower fuel conumption for commercial vehicles (2-5l /100km)
2. Up to 500NM extra torque
3. Up to 60% lower AD-BLUE consumption
4. Lower costs, faster and better quality transport

Our customers’ commercial vehicles has run over 1300000km and passenger vehicles over 400000km without any claims – so the engile lifetime has not been reduced.

DYNO

Car power measuring

Dynocomi AWD5000


Book time


Pricelist

Tractor dyno

One tractor 200€
More than one tractor 150€/unit.
Drive by (starting from Tartu) 0.66€/km.

PRICELIST

PASSENGER CARS UNTIL 2014

SERVICEPRICE
Chip-tuning390 €
Chip-tuning + DPF removal390€
(+ physical work 3-5h 3-5h, 52€/h)
Exclusive cars (Audi S/RS, BMW M models, Porsche, Bentley, Ferrari etc.)starting from 700€

PASSENGER CARS SINCE 2014-2018

SERVICEPRICE
Chip-tuning490 €
Chip-tuning + DPF removal490€
(+ physical work 3-5h, 52€/h)
Exclusive cars (Porsche, Bentley, Ferrari) starting from 700€

PASSENGER CARS SINCE 2018

SERVICEPRICE
Chip-tuning590 €
Chip-tuning + DPF removal590€
(+ physical work 3-5h, 52€/h)

TOYOTA

SERVICEPRICE
Chip-tuning490 €
Chip-tuning from 2016590 €
DPF removal490€
(lisandub füüsiline töö 3-5h, 52€/h)
Chip-tuning + DPF removal490€
(+ physical work 3-5h, 52€/h)

Dyno & DSG tuning

SERVICEPRICE
DPF or some other function removal (doesn’t include tuning)490 €
DSG tuning (READ MORE)400 €
2WD dyno (3 pulls)110 €
4WD dyno (3 pulls)130 €
ECU tuning in dyno 1h100 €

TRUCKS AND BUSES

SERVICEPRICE
EURO 3 JA EURO 4700€+KM.
EURO 5800€+KM.
EURO 61000+KM.

INDUSTRIAL MACHINERY

SERVICEPRICE
Tractors1000€+KM.
Tractors (from 2013)1000€+KM.
EGR and AdBlue removal1000€+KM.
EGR and AdBlue removal + Chip-tuning1100€+KM.
Forest machinery 900€+KM.
Other machinery 900€+KM.
For industrial machinery we will come to your place without extra fees.

TRACTOR DYNO

SERVICEPRICE
One tractor200 €
More than one tractor150€/pc
Transport (Starting from Tartu, Estonia)0.66€ km.

More information and inquiries:   chiptuning [at] vkmmotors.ee or  (+372) 652 1191

IBUTORS

Tallinn

VKM MOTORS OÜ

info@vkmmotors.ee
Phone: (+372) 652 1191
ADDRESS: KUMA TEE 8, PEETRI ALEVIK, 75312

Tartu

LEPP MOTORS OÜ

RAIGO LEPP
info@leppmotors.ee
www.leppmotors.ee
Phone: (+372) 730 3034
Mobil: (+372) 50 733 63
ADDRESS: VILJANDI MNT. 48, TARTU

Rakvere

M&M MOTORS OÜ

mmmotors@online.ee
Mobil: (+372) 56 240 913
ADDRESS: Rakvere, Lepna tee 1 , Taaravainu

Saaremaa

AB KLAAS OÜ

SANDER SIKUT
chip-tuning
vkm@abklaas.ee
Mobil: (+372) 56 635 188
ADDRESS: KAEVU 29, KURESSAARE, SAAREMAA

Pärnu

MOTO MAJUTUS OÜ

OLAVI SALUMETS
info@motomajutus.ee
www.motomajutus.ee/tuning/
Mobil: (+372) 56 679 638
ADDRESS: TAMMURU TEHNOKÜLA 14, TAMMURU KÜLA, PÄRNU, PÄRNUMAA 86605

Finland

Autohaus24

Mobil: +358(0)406864023
ADDRESS: Sulantie 20. 04300 Tuusula
E-mail: myynti@ah24.fi
Koduleht: autohaus24.fi

 

OFFER

OR BOOK SERVICE